OM OSS
OFTE STILTE SPØRSMÅL
Har du spørsmål til våre tjenester eller er det andre ting du lurer på? Her finner du noen spørsmål og svar.
Finner du ikke det du lurer på her er du er selvsagt velkommen til å ringe oss eller sende oss en e-post.
Jeg skal med fly, kan jeg forhåndsbestille flytaxi?
Ja, forhåndsbestillinger ringes inn på 77 04 10 20. Vi gjør oppmerksom på at det er nye bestillingsrutiner for flytaxi. Alle bestillinger må foretas hverdager mellom kl.: 06.00 og 21.45 og Lørdag – Søndag mellom kl. 11.00 – 21.45.
Men du kan forhåndsbestille flytaxi om så en uke før du skal reise fra eller ankommer Evenes.
Vi fokuserer på passasjeren gjennom service og punktlighet og det er en selvfølge at vi henter deg til avtalt tidspunkt. Du er trygg på at vi henter selv om flyet er forsinket.
Vi har en ungdom som ønskes trygt hjem fra sentrum i helgen. Hvordan går jeg fram?
Vi kjører ungdommen trygt hjem i helgen, og det for kun 50 kroner! Fylkesrådet i Troms revitaliserer nemlig ordningen med å få ungdom trygt hjem i helgene – og vi kan nå tilby ungdom i alderen 15-24 år å bli kjørt trygt hjem i taxi for 50 kroner.
Les mer om Trygt hjem for en 50-lapp
Kan jeg bestille en taxi for å hente barnevakten eller for å bringe barna til bursdager?
Ja, det kan du gjøre. Mange bestiller oss for trygg kjøring og henting av barnevakten, barna til og fra treninger, bursdager, Grottebadet, Lekeland, kino osv. Om du ikke vil sende penger eller kort med kan du avtale pris med sjåføren ved ankomst og betale hele turen da.
Slike turer MÅ bestilles gjennom booking – og da må bestiller oppgi ønsket tidspunkt, hente- og leveringsadresse og hvordan turen skal gjøres opp (ved ankomst eller henting).
Hva er framkjøringstakst (hentetakst)?
Dette er prisen du betaler for at en taxi henter deg på din adresse.
Les mer i takst- og pristabell.
Kan jeg bestille en bil hvor jeg kan sitte i min egen rullestol?
Ja, det er mulig. Vi har to maxitaxi som er rullestoltilpasset. Da det til tider er stor etterspørsel er det en fordel å forhåndsbestille.
Les mer om maxitaxi.
Hva gjør jeg hvis jeg glemmer noe i en drosje?
Eiendeler som er gjenglemt i bilene leveres politiet eller i noen tilfeller oppbevart en kort stund ved vårt hovedkontor. Ta kontakt med sentralen hvis du tror du har glemt noe i taxien. Husk at kvittering for turen vil hjelpe oss med å finne ut hvilken bil du har kjørt med.
Hva gjør jeg når jeg skal ha med barn i taxien?
For bestilling av taxi med barnesete/stol må denne bestilles via Booking for å få med riktig størrelse på barnesetet/stolen. Vi gjør oppmerksom på at det kan være noe lengre leveringstid på taxier med barneseter og man bør derfor bestille i god tid.
Hva gjør jeg hvis jeg har glemt å få kvittering?
Harstad Taxisentral kan ikke skrive ut kvitteringer. Dette må gjøres av den enkelte bil/sjåfør.
Nylig tur (i løpet av de siste timene/dager): Dersom du vet hvilken bil du ble transportert må du henvende deg direkte til den aktuelle drosjen som kan skrive ut kopi i drosjen.
Tidligere tur (historiske turer.): Turer kjørt de siste 3 måneder kan finnes igjen hos den enkelte løyvehaver sin drosjebil. Ha med nøyaktig dato og tidrom.
Kan jeg forhåndsbestille en tur?
Du kan foreta forhåndsbestilling til en bestemt dag/dato og tidspunkt. Forhåndsbestilling kan foretas inntil 15 minutter før du ønsker en taxi. Du kan forhåndsbestille både på telefon, nett eller på APP.
Vi fokuserer på passasjeren gjennom service og punktlighet. Dermed er det en selvfølge at vi henter deg til avtalt tidspunkt.
Hvilke betalingsmiddel kan jeg bruke i drosjen?
I tillegg til kontant betaling godtar Harstad Taxi de fleste Debet og kredittkort som VISA, MasterCard, American Express, Diners, bank-axept og TT-kort.
TaxiCard og rekvisisjoner for avtale-/kontokunder kan benyttes.
Les mer om TaxiCard.
Hva innebærer det å bestille en maxitaxi?
En maxitaxi er en bil med plass fra 1-16 passasjerer. Vi har i dag 2 maxitaxier som kan frakte opp til 8 og 16 passasjerer. Da det til tider er stor etterspørsel er det viktig at du oppgir nøyaktig antall passasjerer og eventuelt antall kolli som skal være med. Det er en fordel å forhåndsbestille.
Maxitaxi har også mulighet å frakte rullestolbrukere.
Hvilke retningslinjer gjelder for frakt av dyr i taxi?
Alle drosjer er pliktig til å kjøre enhver person som har førerhund. Det er imidlertid opp til den enkelte løyvehaver/sjåfør hvorvidt dyr kan medbringes i drosjen eller ikke av ulike årsaker, med unntak for førerhund. Bestill derfor din tur via Booking som skal ha beskjed ved bestilling. Katt og andre kjæledyr må fraktes i bur eller reiseveske.
Hva gjør jeg hvis jeg er misfornøyd med servicen fra en drosjesjåfør?
Hvis du er misfornøyd med servicen fra en av våre sjåfører kontakter du administrasjonen på 77 04 10 20 på ukedager mellom kl. 09 – 15.
Kvittering fra turen vil hjelpe oss å identifisere bil og sjåfør. Skulle saken være alvorlig anbefaler vi å sende oss en skriftlig klage, gjerne på epost. Se kontaktinfo.
Send gjerne med kopi av kvittering på kjørt tur, om du ikke har det må vi ha dato, tidspunkt og løyvenummeret (står på taklampa).
ANDRE LENKER AV INTERESSE
Taxifix er en gratis app, hvor du enkelt kan bestille drosje fra smarttelefoner. I Taxifix – Min side registrerer du selv kortene dine slik at du kan hente, lagre eller printe kvitteringer for taxiturer du har betalt med kredittkort og TaxiCard. Det er raskt, enkelt og smart.
Send kodeord Taxifix til 02323, eller klikk på logoene under for laste ned for Android /Apple:
PRISER OG TAKSTER
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur.
Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam.